Story of my life

Most úgy érzem, szükségem van egy kis önreflexióra. Nem akarom leírni, hogy mik történtek velem mostanában, hogy miket csináltam, hogy mennyire hülye vagyok. Túl akarok lendülni ezen a bizonytalanságon.
Ezért készítettem egy albumot az életemről. Nálam sokkal jobb szavakat tudnak használni a zenészek, és vannak olyan számok, amiknek minden egyes betűjével együtt tudok érezni.

Úgy csináltam, hogy végignéztem az összes számomat, és kiírtam azokat, amik szóba jöhetnek. Kb 30 ilyen lett, ezek közül kellett szelektálnom, és végül maradt 13. Ami szembetűnő, hogy egyetlen egy nyálas szerelmes dal sincs még a 30 között sem. Pedig, ha mondjuk egy éve ilyenkor csináltam volna ezt, biztos, hogy legalább a 70%-a olyan lett volna.

Megjegyzés: aki tényleg meg akar érteni engem, az hallgassa meg a dalokat, aki meg nem, az el se olvassa, mert a kivágott szövegrészletből nem fog megérteni sok mindent.
Nos, kezdjük.

Ez a szám, amivel minden kihíváshoz hozzáállok, legyen szó vizsgáról, filmkészítésről, instruktorképzésről vagy akár egy sima tesióráról. Én tényleg hiszek a pozitív gondolkodás teremtő erejében, elhiszem, hogy mindenre képes vagyok, és ez eddig mindig segített:
Yeah, you could be the greatest
You can be the best
You can be the king kong banging on your chest
.

Ez egyrészt arra emlékeztet, hogy az élet túl rövid ahhoz, hogy elpazaroljuk szenvedésre, hogy a problémáim nem is olyan fontosak, mint ahogy megélem (ezért tudok könnyedén túllépni azon, ha rossz jegyet kapok: 50 év múlva nem arra fogok emlékezni, hogy egy jelentéktelen anat demón hármast kaptam), és hogy a fontos döntések előtt bátornak kell lennem:
Never let your fear decide your fate.

Tudom, hogy ezekre a pillanatokra kell koncentrálni az életben. És ha ezt elfelejtem, ez a szám rögtön emlékeztet rá. Mostanában hálistennek rengeteg ilyen tökéletes élményem volt. Ezért is írom a cetliket a jó dolgokról.
I coulda gave up then but
Then again I couldn’t have ’cause
I’ve traveled all this way for something.

Tudom, tudom, nagyon 2013. De szerintem nemcsak a fülbemászó dallama miatt lett ilyen nagy sláger. Hanem a szövege is nagyon motiváló. Amikor erre táncolok, akkor minden jó.
Wish that I could stay forever this young.

Ennek pontosan annyi az üzenete, hogy az életet élvezni kell, amíg lehet. Kortárs magyar zenénknek amúgy szerintem ez a csúcsa. Csak sajnálni tudom azt, aki nem ezek szerint él:
Élvezd, amíg van még mit, mintha ez a perc lenne az utolsó,
Nem attól haladsz előre, ha össze-vissza futkosol.

Ez a bulizási himnuszom, és szomorú-nem szomorú, az ebben leírt kapcsolatforma az egyetlen, amire esélyem van az életben. De azok milyen élvezetesek, pont azért, mert nincs bennük érzelem.
It don’t mean a thing if I give you my heart
If you tear it apart, no, uh, uh, ah, oh

És hogy miért nincs lehetőségem többre? Mert semmi jó nem származik abból, ha egyszer az érzelmeknek engedek.
I'll never be good enough,
You make me wanna die.

Tudom, hogy ezen már rég túl kellene lennem. Nem sokat segít, de legalább a 6. stádiumban vagyok (az explicit változat még kifejezőbb: and the sixth is when you admit that you may've fucked up a little). Csak azt nem értem, hogy ez miért ilyen nehéz nekem.
No there's no starting over,
Without finding closure.

Az előzővel kicsit ellentétes, de ugyanannyira igaz ez is: minden csalódás megerősít, és én nem belehalok, hanem tanulságokat vonok le a következő kapcsolatra vonatkozólag... még akkor is, ha az adott tanulópénzt nem vagyok képes elfelejteni.
'Cause if it wasn't for all that you tried to do, I wouldn't know
Just how capable I am to pull through.

Már a cím is én vagyok. Nagyon nehéz volt megértenem, hogy miről szól ez a dal, sokadik hallgatásra sikerült, és csodálatos humán érzékeim miatt simán megeshet, hogy így is félreértelmeztem. Szóval inkább nem írom le, hogy mire jutottam.
And if you hate me, hate me, hate me
Then hate me so good that you can let me out
Let me out of this hell when you're around 

Annyira szeretném, hogyha ez már nem lenne rám jellemző. Hogyha többé nem kéne bevennem egy ilyen listába. Mondjuk az biztos, hogy ez az ellentétes, bizonytalan, fájdalmas érzés sokat enyhült bennem, de tegnap simán éreztem úgy magam, mint egy átlagos Chris-szenvedős napon öt éve.
My only belief is not to have faith in believing.

Abban segít ez a dal, hogy a bizonytalanság kicsit elmúljon, és helyette biztonságot és nyugalmat érezzek. Sok ilyen különleges helyem van Budapesten és Lajosmizsén főleg. 
 I'm getting old and I need something to rely on.
Mostanában a képzés révén főleg, megtanultam ezt a felfogást is alkalmazni. Nem húzom fel magam az apró bosszúságokon, mert nem érdemes. És a komolyabb dolgokkal is ezt próbálom tenni: elengedni. A végére szerintem ez így tökéletes útravaló.  
Ha féltékeny vagy és irigy - engedd el.
Ha számító és konok, akkor - engedd el.
Ha utálnak a rokonok - engedd el, engedd el, engedd el.
Ha sok benned a rosszindulat - engedd el.
Ha kerülnél kínos szitukat - engedd el.
Ha csak kutya vagy, ami ugat - engedd el, engedd el, engedd el.
Szóval ez volt a listám, tulajdonképpen az életem a jelenlegi fázisában. Amiről sajnos egyiknél sem írtam, ami a lényeg, az maga a zene. Mert a szöveg önmagában (ez gondolom olvasva is kiderül) sokkal kevesebbet ér, mintha tényleg meghallgatod, és teljesen átérzed a hangulatát.