Blank space

Páratlan Páros a Corvinus varázstükrénél
Lehetséges, hogy a következő öt napban váltom meg a világot, találkozom életem szerelmével, és elköltözöm Ausztráliába, de mivel ez nem túl valószínű, ezért megírom az évértékelőmet.

Szeptember óta most először volt egy olyan hetem, amikor nem kellett tanulnom. Múlt pénteken voltam élettanból szóbelizni, ami előtt átéltem életem legrosszabb vizsgadrukkját, de végülis pozitív élményekkel távoztam, mert ötös lett. Pontosabban 11 kreditnyi ötös, ami azért nem rossz. Megcsinálhattam volna azt, mint néhány felvágós okostojás ismerősöm, hogy karácsony előtt letudok több vizsgát is, de nekem se a stressz, se a 0 alvás, se a 0 idő a karácsonyi készülődésre nem érte meg a tanulásmentes januárt. Inkább most adtam magamnak egy hét feltöltődési szünetet, hogy holnap új erővel láthassak neki az anatnak.

A karácsony meglepően békésen és vidáman telt. Nem érződött annyira a változás, mert apa nálunk volt szenteste. Kellemes, meghitt volt. Aztán a nagyobb családi banzájok se olyanok voltak, mint amire számítottam. Az unokatesók nem kérdezősködtek nagyon sokat, inkább csak babáztunk, és Lajosmizsén se ment a szokásos műsor. Minden annyira normális volt. A nehezén talán már tényleg túl vagyunk.

Jöjjön az évértékelés, kicsit új formában (mellesleg ezt is most töltöttem ki, mindenkinek ajánlom, aki kicsit el akar gondolkodni).

1. What date from 2014 will you remember, and why?
Hát először csak a december 19-i élettan vizsga ugrott be, de aztán rájöttem, hogy február 2-re fogok emlékezni mindig. Ha akarom, ha nem, örökre beíródott a memóriámba, anya annyiszor elmondta, hogy azóta milyen szar az élet.

2. What did you learn from your biggest accomplishment?
Ehhez ki kéne találnom, hogy mi volt az. A tanulmányi eredményeimre nagyon büszke vagyok, de inkább a körülményekre való tekintettel. Szóval a második félévemben tényleg nagyon jó, hogy évközben az itthoni tragikus állapotok ellenére képes voltam mindent teljesíteni, és nem is rosszul. Ebből azt tanultam, hogy képes vagyok kizárni a dolgokat, és hogy sokkal erősebb vagyok, mint hittem.

3. What did you learn from your biggest failure?
Nem igazán érzem azt, hogy sok kudarcom volt. Talán az esett a legrosszabbul, hogy nem hívtak a gólyatáborba betűinstruktornak. De ez nem feltétlenül csak az én hibám, és másokat - akik nálam sokkal inkább odavalóak voltak - SE hívtak. Szóval ettől jobban érzem magam. Mégis nagyon jó lett volna ott lenni végig... az a pár gólya, akikkel beszéltem, meggyőzött arról, hogy igenis nekem való ez a feladat, de nem igazán tudom, hogy ezt hogy kellett volna elhitetnem a betűfőnökkel, aki egyáltalán nem ismert, és még esélyt sem adott, hogy bemutassuk, mit tudunk. Lehívta azokat, akiket ismert és kész. Mit tanultam ebből? Hogy az IÖCS-ben is nagyon sokat számít, hogy kinek a kije vagy. 

4. Compared to this time last year, are you:
- happier or sadder? erre nem tudok válaszolni. Nem szoktam szomorú lenni.
- thinner or fatter? talán kicsit híztam (most karácsonykor biztosan).
- richer or poorer? gazdagabb. Az ösztöndíj nem egy rossz dolog.
 

5. What do you wish you’d done more of?
Többet akartam az IÖCS-ben tevékenykedni. Meg ilyen egyéb szabadidős tevékenységre akartam több időt: barátok (bár azért ebből annyira nem adtam le), tumblr, filmek, sorozatok, könyvek.

6. What do you wish you’d done less of?

Hát jó lett volna, ha nem kellett volna ennyit tanulni ebben a félévben.

7. What did you want and get?
Fesztiválozni akartam, és ez teljesült is.

8. What did you want and not get?
Hát az ilyen anyagi dolgokban mindig úgy alakítom az igényeimet, hogy én magam teljesíteni is tudjam őket. Szóval most nem tudok semmit mondani, amire szükségem lenne, de nincs. Érzelmileg meg nyilván jó lenne egy kis szerelem, pasi, stb., de ez abszolút nincs kilátásban, szóval inkább lefaragok ebből a vágyból.

9. What one thing would have made your year more satisfying?
Hm... ^^

10. Did you make new friends?
Igen! Képzés kapcsán jó pár ember. Van olyan, akivel együtt bulizós, van olyan, akivel együtt napfelkeltenézős-dumálós, van akivel együtt könyvtárazós, stb., de akit így nagyon kiemelnék, az Réka. Mert vele tényleg barátoknak születtünk, csak találkoznunk kellett végre. Ja és néhány csoporttársammal is most lettem így igazán jóban.

11. Did you break old relationships?
Az igazán régiek már annyira régiek, hogy úgyse válunk el egymástól. Az újak közül meg van olyan, ami annyira nem tartós.

12. Did a new acquaintance impact your life in a specific way? How?
Hű, ez nehéz. Talán Tomit tudnám mondani, akit már régebb óta ismerek mondjuk, de csak az utóbbi hetekben-hónapokban láttam meg igazán, hogy ő mennyire nagyon jó ember. Szóval igen az, hogy vannak még ilyen kimondottan jó emberek férfiak (mert nekem őszintén nem sokhoz volt szerencsém).

13. What was the book that impacted you most? What did you learn out of it?
Amennyit olvastam... muszáj az élettan könyvemet mondanom, mert egyrészt egyértelműen ezt forgattam a legtöbbet, másrészt szerintem többet tanultam belőle, mint mondjuk hat év magyaróráin. Komolyan mondom, ez a legérdekesebb: megfigyelni a saját reakcióidat (értsd: szívverés, vérnyomás, nyáltermelés, stb.), és örülni, ha olyan, mint amilyennek lennie kell.

14. What blog/website impacted you most?
Idén kattantam rá a youtuberekre, a leginspirálóbb szerintem Zoella volt számomra.

15. What investment are you most happy with?
Egyértelműen a Sziget-bérlet (amihez ugye nyertem egy Voltot is).

16. What’s one thing on your purchasing wishlist for 2015?
Ugyanígy valami fesztiválbérlet...? Amúgy szokásos dolgok: ruhák, sminkek, szeretnék egy Tangle Teezert, stb. 

17. What is one thing you wish you had more of, at end 2015?
Szabadidő! Jó lenne, ha nem kéne 2 hónapra előre beosztani a tanulási tervemet, ahhoz, hogy megcsináljam a félévet.

18. What is one change you want to make next year?
Szeretném Musut többször sétálni vinni. Ez nekem nem nagy dolog, de neki a világot jelenti.

19. Tell us a valuable life lesson you learned in 2014?
Erős vagyok. Nincs olyan dolog, amire ne lennék képes. Ha komolyan akarok valamit, akkor azt meg tudom valósítani (és utána a magam hibájából jöhetek rá, hogy az adott dolog nem boldogít). Nem szabad félni az új dolgoktól, új társaságba kerülve nem szabad csöndesnek lenni. Akkor lehet igazán fejlődni, ha megadjuk magunknak a bizonytalanságot. Néha tudni kell a pillanatban élni, anélkül, hogy egy pillanatra is a jövőre gondolnánk (mondom ezt én, aki tanulási terv nélkül nem boldogul).

Ezekből a random gondolatokból nem tudom, hogy ki mennyit tud hasznosítani, valószínűleg nem sokat, de én mindenkinek nagyon boldog, sikerekben és élményekben gazdag 2015-t, amire örömteli lesz egy ilyen Éviránytű keretében visszaemlékezni. /És igen, ezt azért írom így előre meg, mert holnaptól tanulok./