Do I wanna know? #1



Amikor Sopronba utaztam - menő railjeten Győrig - láttam egy srácot, aki épp Bécsbe tartott, és naplót írt. Kézzel. És nagyon szépen írt, és már egy tök vastag füzet több,  mint felénél járt, és hirtelen én is olyan szívesen írtam volna kézzel. Egyelőre a blog nem költözik papírformátumra, mert ezt is szeretem írni, de ez pont jó felvezetés a mai témánkhoz.

Szóval igazából nagyon sok mindenről akarok mostanában írni, és nem tudom hogyan is kezdjek a dolgokhoz, mert egyrészt túldramatizálni sem akarok semmit, másrészt azért el akarok gondolkodni rajtuk. Kezdjük a legaktuálisabbal: VOLT és egyéb kalandok

Most nincs kedvem megkeresni, de emlékszem, hogy ennek a blognak a keretében is többször írtam arról, hogy mennyire megvetem a mai fiatalok szórakozási formáit, az alkohol (és egyéb) fogyasztási szokásokat, ragozhatnám.

Amikor ezeket írtam, akkor őszintén pár szolidabb kocsmázáson kívül nem sok élményem volt, és ezt nem is szégyellem. Azon ma is ki tudok akadni, hogyha 14 éveseket látok inni, füvezni. Szerintem elég gáz, ahogy  a mostani gyerekek felnőnek: az utcán estig kint ugrálás helyett bent a szobában facebookoznak egész nap. Én meg lettem volna halva, ha 10 évesen nyáron 3 hétig kórházban kellett volna lennem, de ez a betegeimet láthatóan nem zavarja... na mindegy, ez egy másik téma. A lényeg, hogy én később kezdtem a vadulást.

Egyáltalán miért hívjuk vadulásnak? Én nem is hívom annak: szerintem természetes, hogy elmegyünk bulizni, ami előtt iszunk valamit, a buliban ismerkedünk emberekkel (akár mindenféle következmények nélkül smárolunk – persze nem fűvel-fával, de azért léteznek még jól kinéző és bulizó egyedek), hajnalban hazaesünk, és egy egészséges izgalommal elalszunk. Szerintem ez nagyon jó érzés, és a világon semmi nincs benne, amiért bűntudatomnak kéne lennie.

Aztán vannak a durvább dolgok, amik mostanában történtek velem (hah!! mintha én lennék az áldozat, pedig inkább a cselekvő vagyok). Ami szomorú, hogy ez valószínűleg a fiatalság 80%-nak természetes, és minden héten megcsinálja, amit én életemben egyszer, max kétszer csináltam.

1.   Alkoholtól hányás – hát nem vagyok rá büszke,  de ezen át kellett esni, és a lehető leges-legjobb körülmények között játszódott le, a legjobb emberrel, és így végre meg tudtam a határaimat: 15 db 4cl-es abszint a borzasztóan szénsavas budget kólával leöblítve nem a legjobb kombináció.
2.  Füvezés (és ezzel egybekötve cigi szívása) – ezt pontosan kétszer csináltam (VOLT-on), először nagyjából semmi hatása nem volt, másodjára már éreztem is valamit, és nyilván akkor jöttek oda hozzánk interjút csinálni. Nem igazán tudom megfogalmazni, hogy milyen volt – a színek színesebbek voltak, és végre nem agyaltam a szokásos hülyeségeimen. Ez nem hangzik olyan rosszul. Rendes cigit soha nem fogok szívni, ennyi is elég volt a tüdőkárosításból.
3.  „Bebaszás” – gyűlölöm ezt a kifejezést, és nagy sajnálatomra rengetegen használják. Jó, a berúgás olyan vidéki alkoholistásan hangzik, a lerészegedés túl hosszú, káromkodni meg ugye menő. Én jobban szeretem az illuminált, szalonspicces vagy túltitrált kifejezést, de nyilván ehhez a szóhasználathoz valamilyen szinten műveltnek kell lenni. És ugye ez nem a fiatalság erénye (öcsém, de sznob vagyok). Szóval bocsánat az etimológiai kitérőértt, de ez is hozzátartozik az alkoholivás megítéléséhez (legalábbis nálam).
Lényeg a lényeg, hogy inni is meg kell tanulni. Az elején (csak úgy, mint a füvezésnél) azt sem tudtam, hogy mit kell érezni, most már ráéreztem a dologra, és egész skálám van: a kicsit-azért-munkálkodik-bennem-az-anyagtól a nem-érdekel-ha-egy-krokodillal-táncolokon át a na-most-már-nagyon-kell-figyelnem-a-mozgáskoordinációmra-ig állapotig minden van, de olyan teljes blackout, amikor nem tudom felmondani az (a+b) a négyzetent és a citromsavciklust, és másnap semmire sem emlékszem, na olyan még nem volt. És nem is tervezek hasonlókat. Egyszer volt olyan, hogy nem teljesen tiszta, hogy hogy értem haza, de végülis… hazaértem épen, ez a lényeg.

Szóval züllésemet nem érzem olyan vállalhatatlannak, és most már mindent kipróbáltam, amit akartam, más szóval elértem a mélypontot (vagy épp csúcsot), és nekem ez így a harmadik x-re bőven elég lesz.

És ezzel a szép felvezetéssel áttérnék a VOLT-élménybeszámolóra. Elég különleges helyzetben voltam, mivel nyertem a (mint a helyszínen kiderült: VIP) bérletemet, és ez azt jelenti, hogy egyedül, és nem a saját társaságommal mentem. Nézegettem a facebook eseményen, hogy kik mennek, és kikhez lenne a legkevésbé gáz becsatlakozni, de akárhogyis nézzük, bárkihez gáz becsatlakozni. Végül a képzéscsoporttársam, Detti ajánlotta fel, hogy menjek velük. Ő egy baromi nagy (nem számoltam, de legalább 20 fős) összeszokott, középiskolai társasággal ment, aminek ő teljesen aktív tagja volt, én viszont csak őt ismertem. Ez csak nekem hangzik ijesztőnek? Hogy én vadidegenként odamegyek egy több éve fennálló stabil társaságba, és próbálom megtalálni a helyem. De persze minden félelmem ellenére eszembe sem jutott, hogy emiatt ne menjek. 

..folytatás következik..